Måndagen den 12/11

21,20

Precis hemkommen från styrelsemöte med Bjarg Islandshäst klubb! Lika trevligt som alltid. Höll oss till dagordningen men också mycke prat om..... HÄSTAR!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan ju inte BARA prata papper!
Åtog mig lite pappersarbete på mötet, tänkte att något måste jag ju tillföra när jag sen kommer sticka iväg i 3 månader till Island. Vad glad jag är över att datorer finns, så enkelt att hålla kontakten på det viset, å framför allt billigare (utomlands), men för den delen skulle jag aldrig klara mig utan att få prata i telefon också.. Det är liksom en annan känsla på ngt vis. Blir lätt missuppfattningar när man skriver, man hör ju inte tonfallet som ordet/orden sägs med.

Har verkligen varit JÄTTE slarvig med att skriva i bloggen, jag har helt enkelt bara inte haft tid att sätta på datorn. Varit för mycket sena kvällar och hårt jobb ute, att huvudet helt enkelt inte hunnit med, så jag har värderat sömn och avkoppling mer. Men nu känner jag mig: "back on track" igen och kommer sköta bloggandet bättre!!
Men ändå.... Så mycket man vill göra, men så lite tid... Det är verkligen mitt största problem i nu läget. TID!

Unghästarna har iaf varit jätte duktiga i helgen då galopp arbete stod på schemat. Vi tränade i brant uppförsbacke så de fick både anstränga sig i galopp uppför och sedan nerför i samlad skritt med ordentligt undertramp med bakdelen. Det var mjölksyra dagen efter kan jag be å få tala om! Så härligt att verkligen känna att hästarna blir genom arbetade ordentligt med både dressyr som uppvärmning men sedan också styrka i form av galopp uppför. Men ändå dagen efter så står de snällt och villigt vid grinden och verkligen ber om att: Ta Mig SNÄLLA! Ta Mig!
Underbara hästar! Hur skulle jag klara mig utan dem. Min värsta mardröm är att bli av med djuren och tvingad att bo i stan i lägenhet i ett höghus. Det skulle sluta i K A T A S T R O F!
Min pojkvän brukar ibalnd säga till mig efter vi varit ute ett par timmar med djuren: Kan vi inte bara lägga oss i sängen å slappa lite nu? Jo visst säger jag.... ligger väl i sängen i 15 minuter sen kommer jag på att, jag borde nog städa lite, elr klippa hundarna, elr ut å gå.. sen slutar det hela med att han tröttnar, vi klär på oss och går ut och gör ngt. Då e jag nöjd!! Att han står ut med mig, han är min skatt, var hittade jag honom? Han har inte ett dugg intresse för hästar, han tycker om djur i största allmänhet, men inte så beroende som jag. Men ändå är han med mig hela tiden! Lös den gåtan åt mig någon!?

Nu har jag sluddrat länge känns de som men de fanns mycke att berätta.. mer finns det men då är det med stor sannolikhet att jag blir tjatig.. *skratt*

Imån är det jobb så jag ska knyta mig nu... God Natt!!

image10


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilket tjusigt par ni är! Jättestiliga tillsammans!

2007-11-12 @ 22:06:21
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Ann

Svaret på gåtan är KÄRLEK!!
Håller med Lina, vilket tjusigt par ni är!!
Ann

2007-11-13 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0