Söndagen den 23/12

20,30

Så var allt äntligen färdigt!!
Inhandlade det sista idag.. 40 minuter innan det stängde =) Mycket nöjd över att hinna!
Köpte två julklappar till mig själv! Tycker faktiskt jag gjort mig förtjänt av det de senaste dagarna.. Det blev en skjorta till imån och ett linne till festen tillsammans med daniel, elli å monika på juldagen.. Den sista festen och träffen jag har med dem tre innan jag reser... ='(

Igår så körde jag och pappa hem de sista två unghästarna, de skulle till värmland, 90 mil tur och retur.. ca 6h bilfärd med transpot och bra flyt på vägen! Men det började dåligt, väldigt dåligt.
Klockan ringer kl. 04,30, Anna går ut och fodrar, öppnar ytterdörren och hundarna springer före mig ut, jag glömde mössan och samtidigt som jag går ut på trä trappan så sätter jag mössan på huvudet Å HJÄLP VAD HALT DET VAR PÅ TRAPPAN och Anna ramlar med en duns om kull. Ligger stilla i ett par minuter för att, dels få hundarna att sluta slicka mig i ansiktet eftersom de tror att jag ligger där och spratlar för att jag vill leka... SUCK!! men också för att känna ifall jag är hel eller inte.. Men de va jag.. Idag är jag bara ite öm i ena låret och ryggen..

Sedan lastar vi, den ena hästen tar 20 minuter.. sen ger jag upp för häst #¤%&¤# vill bara inte gå på, springer upp å väcker daniel. Å tillsammans med pappa så bolstavligt talat lyfter de in den här hästen.
TACK för att man har två starka karlar i huset =) Nu är jag 45 minuter sen. STressar in hämtar grejor och upptäcker när ja ska packa in i baksätet. PUNKTEING!!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEJ.
Pappa har inget reserv hjul som är vinter däck... NEEEEEEEEEEEEEJ. Får som tur va låna ett av daniel dubbdäck och han får ett sommardäck.. När allt är på satt så börjar vi rulla va 2h försenade...
Å vi rullar... Hmmmmm ska det verkligen skrapa så...??? Pappa går ut och kollar däcket igen.. det skrapar mot ett plast skydd som sitter på bilen.. aja vi rullar vidare efter att pappa ryckt dän plasten.. Allt är ok och vi är äntligen på väg!!!
    Vid halv 12 ringer daniel... - Hjulet ni gav mig till min bil passar inte det är alldeles för brett och jag kommer skrapa sönder fäljen..
Han hittar ett annat däck.. men var är dommkraften??? NEEEEEEEEEEJ den är i vår bil....
Tur att man har snälla grannar, å daniel fick låna både dommkraft och ett riktigt dubb däck!

Fattar inte att vi överlevde den resan för det va precis som att någon ville säga oss att ni borde inte åka...

Nu ska jag sova.. Upp tidigt imån och rida och klippa min ena hund färdigt sen äta gott och bara mysa!!

Julafton är som vilken annan dag som helst för min familj förutom att vi umgås med lite av släkten.. Annars så rider jag som vanligt, pysslar med annat kring djuren.

Inhandlade förresten ett täcke till min Classic (en av pudalrna, gammelhunden) Varmt och gott, står emot regn och snö.. och förbannat DYRT!!! men det är han värd för han har lite problem emd nacke och leder just när han blir kalla så det var inte en dag för tidigt jag köpte det!

Nu har jag malt klart för idag!!

elr............

Jag vill bara önska er alla som läser min blogg, En riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!!!
                                         Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Ann

Önskar dig och din familj en riktig god jul!! //Ann

2007-12-23 @ 21:23:21
Postat av: Lina

Skickar en önskan om en riktig skön julhelg!

2007-12-24 @ 19:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0